Outra semana máis, adicaremos un espazo e un tempo para facilitar a conciencia corporal aos nenos e nenas, a través dos sentidos. Ao mesmo tempo, ofrecemos experiencias de xogo, exploración e curiosidade polo seu contorno. Deixaremos atrás a rutina e experimentaremos con obxectos cotiáns, achegándonos a eles doutro xeito. Poñémonos ao traballo:
- ESTIMULACIÓN VISUAL: Xogo de luz na escuridade. Aproveitando diferentes recursos como a lámpada de cores, xoguetes luminosos, haz de fibra óptica, etc. Faremos diferentes xogos na escuridade movendo os diferentes obxectos e comprobando que cando a luz acéndese sobre os materiais, estes deixan de brillar. Ademais, podemos facer un teatro de sombras, para iso empregaremos un proxector e diferentes monicreques feitos por nós con cartolina ou coas mans. Para desenvolver esta actividade representaremos distintas figuras na escuridade e así traballaremos na discriminación de sombras e luces.
- ESTIMULACIÓN OLFATIVA-GUSTATIVA: Aromas en botes. Ofrécese ao neno diferentes frascos con diferentes cheiros (canela, café, pos de lavar, perfume, chocolate, herbas, cebolas...). O neno terá que amosar agrado ou desagrado. Para iso, levantará unha cara triste ou feliz (paliño cunha cara triste e unha cara feliz) ou empregará un pulsador.
- ESTIMULACIÓN TÁCTIL: Caixa de texturas. Ofrecerase ao neno unha caixa que conteña diferentes materiais con diferentes texturas. Traballaremos no concepto de meter e de sacar, así como a manipulación dos devanditos obxectos. Esta actividade pode adaptarse á situación de aprendizaxe que estamos a ver na casa. Por exemplo, se estamos traballando a primavera podemos poñer flores; se traballamos comida, froitas diferentes.
- ESTIMULACIÓN AUDITIVA: Apoiándose en imaxes con siluetas, escoitar diferentes sons de animais, o corpo, ruídos na rúa, etc. O neno debe recoñecer en cada caso o son e a imaxe correspondentes na lámina ou foto. Para traballar a orientación auditiva, propoñemos outra actividade que consiste en cubrir os ollos do neno e logo agóchase un espertador nalgún lugar da habitación e programar a alarma para que comece a soar minutos despois. Entón, pídeselle ao neno que escoite de onde ven o son “escondido”.
- ACTIVIDADE FINAL DE RELAXACIÓN: Utilizaremos bolsas de plástico transparente e témperas de diferentes cores. Imos introducir as distintas cores na bolsa por separado. Selaremos a bolsa e o alumno terá que manipulala para que as cores se mesturen. Será unha actividade de relaxación acompañada de música, onde o neno tamén poida gozar manipulando.
Para poder profundar nesta intervención terapéutica sobre o mundo sensorial dos nenos e nenas podemos consultar os seguintes recursos en internet, que espero os sirvan de guía e inspiración:
- Barrios. S, (2014,2 de outubro) Estimulación e Integración Sensorial ¡no son sinónimos! http://ocupatea.es/estimulacion-e-integracion-sensorial.
- Beaudry. I, Portal de terapia ocupacional pediátrica. La Teoría de la Integración Sensorial. http://www.ibeaudry.com/s5/integracion-sensorial
- UNDERSTOOD dificultades de aprendizaje y de atención. Entender las dificultades del procesamiento sensorial. https://www.understood.org/es-mx/learning-attention-issues/child-learning-disabilities/sensory-processing-issues/understanding-sensory-processing-issues
- Lázaro. A, Blasco. S y Lagranja. A (2010). La integración sensorial en el aula multisensorial y de relajación: estudio de dos casos. http://www.colegiogloriafuertes.es/articulos/integracionsensorialrifop10.pdf
Otra semana más, dedicaremos un espacio y un tiempo para facilitar a los niños y niñas la consciencia corporal, a través de los sentidos. A la vez, proporcionamos experiencias de juego, exploración y curiosidad ante el entorno. Saldremos de la rutina y experimentaremos con objetos cotidianos, acercándonos a ellos de forma diferente. Nos ponemos manos a la obra:
- ESTIMULACIÓN VISUAL: Juego de luces en la oscuridad. Aprovechando diferentes recursos como por ejemplo la lámpara de colores, juguetes luminosos, haz de fibra óptica, etc. Haremos diferentes juegos en la oscuridad moviendo los diferentes objetos y comprobando que cuando la luz se enciende los materiales dejan de brillar. También, podemos hacer un teatro de sombras, para ello, utilizaremos un proyector y diferentes marionetas elaboradas por nosotros con cartulina o con nuestras manos. Para desarrollar esta actividad representaremos diferentes figuras en la oscuridad y así trabajaremos la discriminación de sombras y luces.
- ESTIMULACIÓN OLFATIVA-GUSTATIVA: Olores en frascos. Se les presentará al niño diferentes frascos con distintos olores (canela, café, polvos de lavar, perfume, chocolate, hierbas, cebollas…). El niño tendrá que mostrar agrado o desagrado. Para ello, levantará una carita triste o contenta (palito con la cara triste y cara contenta) o utilizará un pulsador.
- ESTIMULACION TÁCTIL: Caja de las texturas. Se le ofrecerá al niño una caja en la que se encuentran diferentes materiales con diferentes texturas. Trabajaremos el concepto de meter y sacar además de la manipulación de dichos objetos. Esta actividad se puede adaptar a la situación de aprendizaje que estemos viendo en casa. Por ejemplo, si estamos trabajando la primavera podremos meter flores; si trabajamos los alimentos, diferentes frutas.
- ESTIMULACIÓN AUDITIVA: Apoyándonos en imágenes con siluetas, escuchar diferentes sonidos de animales, del cuerpo, ruidos de la calle, etc. El niño deberá reconocer en cada caso el sonido correspondiente y la imagen en la lámina o foto. Para trabajar la orientación auditiva, proponemos otra actividad que consiste en taparle los ojos al niño, luego se esconde un despertador en algún lugar de la habitación y se coloca la alarma para que comience a sonar minutos más tarde. A continuación se le pide al niño que escuche de donde proviene el sonido escondido.
- ACTIVIDADE FINAL DE RELAJACIÓN: Utilizaremos bolsas de plástico transparente y témperas de distintos colores. Iremos introduciendo los diferentes colores en la bolsa por separado. Sellaremos la bolsa y el alumno tendrá que manipularla para que se vayan mezclando los colores. Será una actividad de relajación acompañada de música donde además el niño podrá disfrutar manipulando.
Para poder profundizar en esta intervención terapéutica sobre el mundo sensorial de los niños podemos consultar los siguientes recursos en internet, que espero que os sirvan de guía e inspiración:
- Barrios. S, (2014,2 de octubre) Estimulación e Integración Sensorial ¡no son sinónimos! http://ocupatea.es/estimulacion-e-integracion-sensorial.
- Beaudry. I, Portal de terapia ocupacional pediátrica. La Teoría de la Integración Sensorial. http://www.ibeaudry.com/s5/integracion-sensorial
- UNDERSTOOD dificultades de aprendizaje y de atención. Entender las dificultades del procesamiento sensorial. https://www.understood.org/es-mx/learning-attention-issues/child-learning-disabilities/sensory-processing-issues/understanding-sensory-processing-issues
- Lázaro. A, Blasco. S y Lagranja. A (2010). La integración sensorial en el aula multisensorial y de relajación: estudio de dos casos. http://www.colegiogloriafuertes.es/articulos/integracionsensorialrifop10.pdf
Podedes descargar as actividades aquí (Podéis descargar las actividades aquí)
GALEGO
CASTELLANO
No hay comentarios:
Publicar un comentario