miércoles, 29 de abril de 2015

OBRADOIRO DE SEXUALIDADE


En xeral, os/as nenos/as con discapacidades  comezan a puberdade a mesma idade que tódolos nenos, e experimentan os mesmos cambios físicos  e hormonais que calquera  outro/a rapaz/a. Pero necesitarán máis axuda para comprender eses cambios e adaptarse a eles.
Perciben impulsos e experiencias no seu corpo sen ter unha clara representación ou comprensión do que senten. Aínda así  comprenden que a través dalgunhas partes do seu corpo, poden experimentar sensacións pracenteiras. Sen saber que é o que senten exactamente, si é bo ou malo, cando e onde deben gozar destas sensacións…
É responsabilidade das familias  axudar  a expresar esas sensacións dunha maneira adecuada  e positiva.
Para traballar este tema, o centro organizou un obradoiro sobre sexualidade, dirixido ó alumando do 3º nivel. Tamén co fin de axudar ás familias, dende o Departamento de Orientación queremos axudarvos nesta labor dándovos algúns pequenos consellos para tratar estes tema nas casas.
RECOMENDACIÓNS:
·     - Recordade que os/as nenos/as con discapacidade a maioría das  veces necesitan algo máis de tempo que os demais para comprender as cuestións referidas a súa sexualidade.
·     - Non debedes mentirlle nunca. Darlle explicacións que poida entender de forma simple, concreta, oportuna e respondendo o que vos pregunte. 
·      - As reiteracións, unha linguaxe concreta e sinxela, indicacións claras e por pasos, mensaxes breves (dosificando a información),soen ser bos recursos para facerlles entender  e comprender nós mesmos as súas necesidades.
·      - A unificación de criterios e actuacións  entre os distintos membros da  unidade familiar (pais, nais ou  titores legais, irmáns, irmás, avós, avoas ,..) son moi importantes para dar coherencia as mensaxes, as regras e a información que se lle dea.
·      - Debedes ensinarlle a respectar a súa propia privacidade e a dos outros, é moi importante no seu  proceso de crecemento e maduración. Debemos tratar de que comprenda a necesidade de reservar algunhas palabras, situacións e comportamentos,  momentos e lugares íntimos e privados, para evitar ofender ou  ser ofendido por outros.
·      - Recordade que a privacidade apréndese a respectar a través do que se vive e observa no fogar.
  • É importante fomentar que vaia ao baño só.
  • Ensinarlle a importancia de darse a volta cando alguén se está cambiando.
  • A importancia de chamar a una porta pechada antes de entrar.
  • Falar de forma privada ou íntima de algúns temas, para que vaia comprendendo que algunhas cuestións non se falan en público.
En xeral o sentido común e a  sensibilidade para entender o que necesita saber son fundamentais..
O máis importante e efectivo é trátalo con respecto, atención e moita paciencia.

Departamento de Orientación do CEE A Barcia

En general, los/las niños/as con discapacidades comienzan la pubertad a la misma edad que todos los niños, y experimentan los mismos cambios físicos y hormonales que cualquier otro/a niño/a. Pero necesitarán más ayuda para comprender esos cambios y adaptarse a ellos.
Perciben impulsos y experiencias en su cuerpo sin tener una clara representación o comprensión de lo que sienten. Aun así comprenden que a través de algunas partes de su cuerpo, pueden experimentar sensaciones placenteras. Sin saber qué es lo que sienten exactamente, si es bueno o malo, cuando y donde debe disfrutar de estas sensaciones...
Es responsabilidad de las familias ayudar a expresar esas sensaciones de una manera adecuada y positiva.
Para trabajar este tema, el centro organizó un taller sobre sexualidad, dirigido al alumnado del 3º nivel. También con el fin de ayudar a las familias, desde el Departamento de Orientación queremos ayudaros en esta labor dándoos algunos pequeños consejos para tratar estos temas en las casas.
RECOMENDACIONES:
- Recordad que los/las niños/as con discapacidad, la mayoría de las veces, necesitan algo más de tiempo que los demás para comprender las cuestiones referidas su sexualidad.
- No debéis mentirle nunca. Darle explicaciones que pueda entender de forma simple, concreta, oportuna y respondiendo a lo que os pregunte.
- Las reiteraciones, un lenguaje concreto y sencillo, indicaciones claras y por pasos, mensajes breves (dosificando la información),suelen ser buenos recursos para hacerles entender y comprender nosotros mismos sus necesidades.
- La unificación de criterios y actuaciones entre los distintos miembros de la unidad familiar (padres, madres o tutores legales, hermanos/as, abuelos/as..) son muy importantes para dar coherencia a los mensajes, las reglas y la información que se le dé. 
- Debéis enseñarle a respetar su propia privacidad y la de los otros, es muy importante en su proceso de crecimiento y maduración. Debemos tratar de que comprenda la necesidad de reservar algunas palabras, situaciones y comportamientos, momentos y lugares íntimos y privados, para evitar ofender o ser ofendido por otros.
- Recordad que la privacidad se aprende a respetar a través de lo que se vive y observa en el hogar.          
          - Es importante fomentar que vaya al baño solo.
          - Enseñarle la importancia de que se dé la vuelta cuando alguien se está cambiando.
          - La importancia de llamar a una puerta cerrada antes de entrar.
          - Hablar de forma privada o íntima de algunos temas, para que vaya comprendiendo que   
          algunas cuestiones no se hablan en público.
En general el sentido común y la sensibilidad para entender lo que necesita saber son fundamentales..
Lo más importante y efectivo es tratarlo con respeto, atención y mucha paciencia.
 
PRESENTACIÓN REALIZADA POLO D.O PARA O OBRADOIRO


Meu corpo ten moitas partes diferentes from ticceeabarcia

FOTOS REALIZADAS DURANTE O OBRADOIRO



lunes, 27 de abril de 2015

MENÚ DO MES DE MAIO

Xa está a puntiño de rematar Abril, así que aquí deixamos o noso menú do mes de Maio


DÍA
COMIDA DO MEDIODÍA
4
ENSALADA DE XOUBAS CON TOMATE E OLIVAS
GUISO DE PASTA CON POLO E COGUMELOS
PLÁTANO
5
PISTO DE CABACIÑA
XAMÓN ASADO CON PATACAS
PERA
6
ENSALADILLA RUSA
LURAS A ROMANA CON ENSALADA DE LEITUGA
AMORODOS
7
ENSALADA DE LEGUMES
ARROZ CON BACALLAU
IOGUR
8
ENSALADA MIXTA
ESPAGUETES Á BOLOÑESA
PELADILLO
11
ESPINACAS CON BECHAMEL
TENREIRA CON CHAMPIÑÓNS
PELADILLO
12
CREMA DE VERDURAS
CHIPIRÓNS CON ARROZ
XEADO
13
ENSALADA DE PASTA
RAIA A GALEGA
AMORODOS
18
BRÓCOLI CON CHOURIZO
ARROZ CON CARNE
PELADILLO
19
ENSALADA MIXTA
MARMITAKO
QUEIXO GALEGO FRESCO CON MARMELO
20
ESPAGUETES Á CARBONARA
BERENXENAS RECHEAS
AMORODOS
21
ENSALADILLA RUSA
LURAS CON ARROZ
PERA
22
ENSALADILLA DE LEGUMES
POLO CON PISTO
IOGUR
25
MINESTRA DE VERDURAS
PASTEL DE CARNE
MANDARINA
26
LENTELLAS GUISADAS
PESCADA CON CHAMPIÑÓNS E PATACAS
IOGUR
27
ENSALADA DE VERÁN
MILANESA CON ARROZ E CABACIÑA
XEADO
28
MELÓN CON XAMÓN
POLBO  Á GALEGA CON PATACAS
PLÁTANO
29
CREMA DE VERDURAS
POLO ASADO CON PASTA E COGUMELOS
PEXEGO EN XAROPE

ENTREGA DE DIPLOMAS!

O Xoves antes de rematar a celebración do Día do Libro, realizamos a entrega dos Diplomas aos alumnos/as que participaron no concurso "Debuxa o teu almorzo". Dende aquí queremos felicitar ao CEE O Pino, xa que un alumno do seu centro gañou o 1º premio, Parabéns!. 

El jueves antes de acabar la celebración del Día del Libro, realizamos la entrega de los Diplomas a los/las alumnos/as que participaron en el concurso "Dibuja tu desayuno". Desde aquí queremos felicitar al CEE O Pino, ya que un alumno de su centro ganó el 1º premio, enhorabuena!. 









DÍA DO LIBRO

O Xoves 23 celebramos o Día do Libro no centro. A 4ª hora fomos ao salón de actos e tivemos unha sesión de contacontos moi especial.
Botarlle unha ollada a este vídeo!

El Jueves 23 celebramos el Día del Libro. A 4ª hora fuimos al salón de actos y tuvimos una sesión de cuentacuentos muy especial.
Echarle un vistazo a este vídeo!


miércoles, 22 de abril de 2015

CONCURSO DE CARTEIS

Este curso o Equipo de Dinamización da Lingua Galega convocou un concurso de eslogans que animaran a toda a comunidade educativa a utilizar o Galego.
A participación foi moi boa e variada como se pode apreciar no mural que fixemos e puxemos na entrada do colexio.
Despois dunha votación onde participaron alumnos/as, mestres/as, persoal laboral e pais e nais que por alí andaban, resultaron gañadores os seguintes:
1º: Elaborado polos/as alumnos/as da aula 9 e a súa titora Anaí.
2º: Elaborado polos/as alumnos/as da aula 1 e a súa titora Lucía.
3º- Elaborado polos/as alumnos/as das aulas 11 e 12 coa axuda das súas titoras María e Teresa.
Felicidades a tódolos participantes!!!
Cos gañadores faremos uns Autocolantes que seguro que quedarán preciosos e que repartiremos entre todos/as

Este curso el Equipo de Dinamización de la Lengua Gallega convocó un concurso de eslóganes que animaran a toda la comunidad educativa a utilizar el Gallego.
La participación fue muy buena y variada como se puede apreciar en el mural que hicimos y pusimos  en la entrada del colegio.
Después de una votación donde participaron alumnos/as, profesores/as, personal laboral y padres y madres que por allí andaban, resultaron ganadores los siguientes:
1º- Elaborado por los/as alumnos/as del aula 9 y su tutora Anaí.
2º- Elaborado por los/as alumnos/as del aula 1 y su tutora Lucía.
3º- Elaborado por los/as alumnos/as de las aulas 11 y 12 con la ayuda de sus tutoras María y Teresa.
Felicidades a todos los participantes!!!
Con los ganadores haremos unas pegatinas que seguro que quedarán preciosas y que repartiremos entre todos/as.  


VIDEO CARTEIS EDLG from ceeabarcia on Vimeo.

lunes, 20 de abril de 2015

UNHA TRISTE DESPEDIDA

Hoxe tivemos que poñer fin ao Obradoiro de coidado de galiñas. Non podemos loitar contra a nai Natureza e cando un animal salvaxe ten fame.... pois pasa o que pasou. A única galiña valente que quedou marchou hoxe para unha nova casa cun fermoso galiñeiro e cunhas novas compañeiras!. Como falta pouquiño para rematar o curso decidimos non traer outras galiñas.
Para o ano que vén esperamos poder repetir esta experiencia co noso alumnado xa que traballaron e aprenderon moito, ademais de pasalo moi ben.
Así que con moita pena decímosche adeus galiña da Barcia!.

Hoy tuvimos que poer fin al Taller de cuidado de gallinas. No podemos luchar contra la madre Naturaleza y cuando un animal salvaje tiene hambre... pues pasa lo que pasó. La única gallina valiente que quedó se marchó hoy para  una nueva casa con un hermoso gallinero y con unas nuevas compañeras!. Como falta poco para acabar el curso decidimos no traer otras gallinas.
Para el año que viene esperamos poder repetir esta experiencia con nuestro alumnado ya que trabajaron y aprendieron mucho, además de pasarlo muy bien.
Así que con mucha pena te decimos adiós galiña da Barcia!




jueves, 16 de abril de 2015

DÍA MUNDIAL DA VOZ

Hoxe, 16 de Abril, é o Día Internacional da Voz.
O Equipo "Quérote Máis" manifestou a través dun mural o apoio á importancia que ten a voz, tanto a nivel educativo como emocional e social.
O Mural quedou exposto na entrada do centro.

Hoy, 16 de Abril, es el Día Internacional de la Voz.
El Equipo "Quérote máis" manifestó a través de un mural el apoyo a la importancia que tiene la voz, tanto a nivel educativo como emocional y social. 
El Mural quedó expuesto en la entrada del centro. 


domingo, 12 de abril de 2015

EXPERIMENTAMOS COA REALIDADE AUMENTADA

O alumnado do 3º Nivel (aulas 3,4,5 e 10) traballamos coa aplicación CoLar Mix.  A tarefa consistiu en:
1- Pintar os debuxos descargados da aplicación.
2- Encender as Tablets e abrir a aplicación CoLar Mix.
3-  Enfocar a cámara cara os nosos debuxos. 
4- Observar como os nosos debuxos cabraban vida.

El alumnado del 3º Nivel (aulas 3,4,5 y 10) trabajamos con la aplicación CoLar Mix.La tarea consistió en:
1- Pintar los dibujos descargados de la aplicación.
2- Encender las Tablets e abrir a aplicación CoLar Mix.
3- Enfocar la cámara hacia nuestros dibujos.
4- Observar como nuestros dibujos cobraban vida.