En xeral, os/as nenos/as con discapacidades comezan a puberdade a mesma idade que tódolos nenos, e experimentan os mesmos cambios físicos e hormonais que calquera outro/a rapaz/a. Pero necesitarán máis axuda para comprender eses cambios e adaptarse a eles.
Perciben
impulsos e experiencias no seu corpo sen ter unha clara representación ou
comprensión do que senten. Aínda así
comprenden que a través dalgunhas partes do seu corpo, poden
experimentar sensacións pracenteiras. Sen saber que é o que senten exactamente,
si é bo ou malo, cando e onde deben gozar destas sensacións…
É responsabilidade das familias axudar
a expresar esas sensacións dunha maneira adecuada e positiva.
Para traballar este tema, o centro organizou un obradoiro sobre
sexualidade, dirixido ó alumando do 3º nivel. Tamén co fin de axudar ás
familias, dende o Departamento de Orientación queremos axudarvos nesta labor
dándovos algúns pequenos consellos para tratar estes tema nas casas.
RECOMENDACIÓNS:
· - Recordade que os/as nenos/as con discapacidade
a maioría das veces necesitan algo máis
de tempo que os demais para comprender as cuestións referidas a súa sexualidade.
· - Non debedes mentirlle nunca. Darlle
explicacións que poida entender de forma simple, concreta, oportuna e respondendo
o que vos pregunte.
· - As reiteracións, unha linguaxe concreta
e sinxela, indicacións claras e por pasos, mensaxes breves (dosificando a
información),soen ser bos recursos para facerlles entender e comprender nós mesmos as súas necesidades.
· - A unificación de criterios e
actuacións entre os distintos membros
da unidade familiar (pais, nais ou titores legais, irmáns, irmás, avós, avoas ,..) son moi
importantes para dar coherencia as mensaxes, as regras e a información que se
lle dea.
· - Debedes
ensinarlle a respectar a súa propia privacidade e a dos outros, é moi
importante no seu proceso de crecemento
e maduración. Debemos tratar de que comprenda a necesidade de reservar
algunhas palabras, situacións e comportamentos,
momentos e lugares íntimos e privados, para evitar ofender ou ser ofendido por outros.
· - Recordade que
a privacidade apréndese a respectar a través do que se vive e observa no fogar.
- É importante fomentar que vaia ao baño só.
- Ensinarlle a importancia de darse a volta cando alguén se está cambiando.
- A importancia de chamar a una porta pechada antes de entrar.
- Falar de forma privada ou íntima de algúns temas, para que vaia comprendendo que algunhas cuestións non se falan en público.
En xeral o sentido común
e a sensibilidade para entender o que
necesita saber son fundamentais..
O máis importante e efectivo é trátalo con respecto,
atención e moita paciencia.
Departamento de Orientación do CEE A Barcia
En general, los/las niños/as con discapacidades comienzan la pubertad a la misma edad que todos los niños, y experimentan los mismos cambios físicos y hormonales que cualquier otro/a niño/a. Pero necesitarán más ayuda para comprender esos cambios y adaptarse a ellos.
Perciben impulsos y experiencias en su cuerpo sin tener una clara representación o comprensión de lo que sienten. Aun así comprenden que a través de algunas partes de su cuerpo, pueden experimentar sensaciones placenteras. Sin saber qué es lo que sienten exactamente, si es bueno o malo, cuando y donde debe disfrutar de estas sensaciones...
Es responsabilidad de las familias ayudar a expresar esas sensaciones de una manera adecuada y positiva.
Para trabajar este tema, el centro organizó un taller sobre sexualidad, dirigido al alumnado del 3º nivel. También con el fin de ayudar a las familias, desde el Departamento de Orientación queremos ayudaros en esta labor dándoos algunos pequeños consejos para tratar estos temas en las casas.
RECOMENDACIONES:
- Recordad que los/las niños/as con discapacidad, la mayoría de las veces, necesitan algo más de tiempo que los demás para comprender las cuestiones referidas su sexualidad.
- Recordad que los/las niños/as con discapacidad, la mayoría de las veces, necesitan algo más de tiempo que los demás para comprender las cuestiones referidas su sexualidad.
- No debéis mentirle nunca. Darle explicaciones que pueda entender de forma simple, concreta, oportuna y respondiendo a lo que os pregunte.
- Las reiteraciones, un lenguaje concreto y sencillo, indicaciones claras y por pasos, mensajes breves (dosificando la información),suelen ser buenos recursos para hacerles entender y comprender nosotros mismos sus necesidades.
- La unificación de criterios y actuaciones entre los distintos miembros de la unidad familiar (padres, madres o tutores legales, hermanos/as, abuelos/as..) son muy importantes para dar coherencia a los mensajes, las reglas y la información que se le dé.
- Debéis enseñarle a respetar su propia privacidad y la de los otros, es muy importante en su proceso de crecimiento y maduración. Debemos tratar de que comprenda la necesidad de reservar algunas palabras, situaciones y comportamientos, momentos y lugares íntimos y privados, para evitar ofender o ser ofendido por otros.
- Recordad que la privacidad se aprende a respetar a través de lo que se vive y observa en el hogar.
- Es importante fomentar que vaya al baño solo.
- Enseñarle la importancia de que se dé la vuelta cuando alguien se está cambiando.
- La importancia de llamar a una puerta cerrada antes de entrar.
- Hablar de forma privada o íntima de algunos temas, para que vaya comprendiendo que
- Enseñarle la importancia de que se dé la vuelta cuando alguien se está cambiando.
- La importancia de llamar a una puerta cerrada antes de entrar.
- Hablar de forma privada o íntima de algunos temas, para que vaya comprendiendo que
algunas cuestiones no se hablan en público.
En general el sentido común y la sensibilidad para entender lo que necesita saber son fundamentales..
Lo más importante y efectivo es tratarlo con respeto, atención y mucha paciencia.
PRESENTACIÓN REALIZADA POLO D.O PARA O OBRADOIRO