Cando se ten moita creatividade e moitas ganas de traballar nacen verdadeiras obras de arte como aconteceu no noso centro dentro de "REFLEXARTE" (Programa Educación Responsable). No patio cuberto do noso centro podedes ver a obra "O BOSQUE DAS EMOCIÓNS" creado e dirixido polo responsable de Reflexarte (Juan) xunto cun grupo de alumnos/as con moita arte.
Cuando se tiene mucha creatividad y muchas ganas de trabajar nacen verdaderas obras de arte como sucedió en nuestro centro dentro de "REFLEJARTE" (Programa Educación Responsable). En el patio cubierto de nuestro centro podéis ver la obra "EL BOSQUE DE LAS EMOCIONES" creado y dirigido por el responsable de Relejarte (Juan) junto con un grupo de alumnos/as con mucho arte.
Neste curso estamos a realizar un Plan de Formación Permanente do Profesorado (PFPP) con dúas liñas de traballo. Unha delas está relacionada directamente co Programa Educación Responsable (PFPP S1831136 «S1805125 . GT: O crecemento socioemocional co programa Educación Responsable»).
Un dos traballos que realizamos dentro deste Grupo de Traballo (GT) foi adaptación dun dos recursos do Banco de Ferramentas Adiovisuais.
No seguinte documento e video podedes ver como se levou a práctica este recurso en dúas aulas do noso centro.
En este curso estamos realizado un Plan de Formación Permanente del Profesorado (PFPP) con dos líneas de trabajo. Una de ellas está relacionada directamente con el Programa Educación Responsable (PFPP S1831136 «S1805125 . GT: El crecimiento socioemocional con el programa Educación Responsable»). Uno de los trabajos que realizamos dentro de este Grupo de Trabajo (GT) fue la adaptación de uno de los recursos del Banco de Herramientas Audiovisuales. En el siguiente documento y vídeo podéis ver como se llevó a la práctica este recurso en dos aulas de nuestro centro.
O Martes 22 un grupo de mestres/as do cole realizamos unha visita á Aula Nova do CAFI (Centro Autonómico de Formación e Innovación). A Aula Nova é un espazo de encontro, aprendizaxe e experimentación para o profesorado. Un aula onde os/as docentes podemos levar a cabo os nosos proxectos usando os seus recursos tecnoloxícos e nun espazo que fomenta o traballo en equipo.
El Martes 22 un grupo de profesores/as del cole realizamos una vista al "Aula Nova" del CAFI (Centro Autonómico de Formación e Innovación). El "Aula Nova" es un espacio de ecuentro, aprendizaje y experimentación para el profesorado. Un aula donde los/las docentes podemos llevar a cabo nuestros proyectos usando sus recursos tecnológicos y en un espacio que fomenta el trabajo en equipo.
Unha das actividades que máis lle gusta ao noso alumnado son as saídas. Durante este mes de Xaneiro realizamos varias saídas ao teatro. Unha delas foi o luns 14 ao Teatro Principal a ver a obra "Martes".
Cando realizamos unha saída ao teatro:
Una de las actividades que mas le gusta a nuestro alumnado son las salidas. Durante este es de Enero realizamos varias salidas al teatro. Una de ellas fue el lunes 14 al Teatro principal a ver la obra "Martes". Cuando realizamos una salida al teatro:
1- Traballamos nas aulas a obra (trabajamos en el aula la obra)
2- Realizamos a saída (realizamos la salida)
3- Moitas das obras que imos ver teñen a mediación (días despois da obra, veñen ao centro parte dos actores/actrices ao centro e realizamos actividades con eles/elas).
Muchas delas obras que vamos a ver tienen la mediación (días después de la obra vienen al centro parte de los actores/actrices al centro y realizamos actividades con ellos/ellas)
“Como todos sabedes, nas aulas 11 e 12 estamos de parabéns porque temos un novo recurso que nos permitirá traballar moito e moi ben cós nosos nenos: a luz negra.
Temos moitos proxectos neste senso, pero para ir abrindo a boca, aquí vos van unhas das primeiras actividades que fixemos. Neste caso experimentamos con obxectos fluorescentes, papeis e pinturas.”
“Como todos sabéis, en las aulas 11 y 12 estamos de enhorabuena porque tenemos un nuevo recurso que nos permitirá trabajar mucho y muy bien que los nuestros niños: la luz negra. Tenemos muchos proyectos en este sentido, pero para ir abriendo la boca, aquí os van unas de las primeras actividades que hicimos. En este caso experimentamos con objetos fluorescentes, papeles y pinturas.”
Un ano máis o noso centro participa no "Concurso - Exposición Letras Galegas 2019" que este ano se centra na figura de Antón Fraguas (o autor homenaxeado nas Letras Galegas).
Cada aula do centro elaborou un cartel relacionado coa vida e obras de Antón Fraguas.
No podemos ensinarvos moito, pero mirade que arista temos na Barcia... estos zocos están moi relacionados cos nosos cartes.
Un año mas nuestro centro participa en el "Concurso-exposición Letras Gallegas 2019" que este año se centra en la figura de Antón Fraguas (el autor homenajeado en las Letras Gallegas). Cada aula del centro elaboró un cartel relacionado con la vida y obra de Antón Fraguas. No podemos enseñaros mucho, pero mirad que arista tenemos en la Barcia... estos zuecos están muy relacionados con nuestros carteles.
“Os alumnos ós que vai dirixido este proxecto teñen unas características común: falta de linguaxe oral, comprensión media - baixa, escasa visibilidade, escasa ou ningunha mobilidade de membros inferiores e superiores, gozan coa música, gústalles tocar que lles toques, escoitar contos, películas, teatro, instrumentos, cancións, rir, pintar e teñen todos MOITAS , MOITAS GANAS DE COMUNICARSE E DE SENTIR.
Un dos obxectivos educativos principais con este alumnado é facilitarlle a posibilidade de COMUNICARSE coa súa entorna a través de distintos medios de comunicación, aumentativos ou alternativos ( SAAC) e axudas técnicas que poidan precisar. A funcionalidade deste obxectivo recae fundamentalmente en que poidan facerse entender por eles mesmos e expresar toda clase de desexos, peticións,EMOCIÓNS.
Este último concepto” EMOCIÓNS” forma parte dun dos contidos principais da nosa formación ó longo destes cursos. Un contido que pola súa relevancia na vida de tódolos seres vivos, faise imprescindible, sen ningunha dúbida e con especial fincapé, neste Centro Educativo e para toda a comunidade educativa: “CEE A BARCIA”.
Ó longo do curso pasado, tivemos a sorte de apostar pola incorporación da TERAPIA CANINA á nosa dinámica escolar co fin de que os alumnos do Centro puideran experimentar os beneficios da mesma.
Ó longo dos trimestres na que se desenvolveu fixemos un estudio de observación e avaliación dos resultados e dos efectos da mesma nos alumnos.
En xeral fomos testemuñas da satisfacción que esta experiencia provocaba en todos os alumnos.
Concretamente neste grupo de alumnos máis afectados, ós que vai dirixido este proxecto, reflexaba un carácter especialmente sorprendente polas EXPRESIÓNS VERBAIS E NON VERBAIS e as reaccións físicas e EMOCIÓNAIS que tiveron.
Nin que dicir ten que foi un gran acerto e un agasallo para todos.
Por iso,este curso queremos seguir provocando nos nosos alumnos emocións, comunicación pero ademais que sexan eles mesmos os artífices das mesmas e que poidan demandalas e expresalas. Ademais queremos desencadear coñecemento, atención, percepción e memoria para aumentar as súas capacidades e mellorar o seu entendemento e capacidade de aprendizaxe.
A premisa do noso proxecto e que “o coñecemento que vai asociado a unha emoción e máis difícil de esquecer, pola contra se reforza e ten máis facilidade para ser recordado e para reproducilo mentalmente”.
Vendo a posibilidade de combinar COMUNICACIÓN-SAAC, EXPRESIÓN e EMOCIÓNS, quixemos darlle forma a unha proposta innovadora no ámbito educativo e novidosa ademais no noso Centro.
É así como os pulsadores, como sistema alternativo para a comunicación destes alumnos son un medio fundamental para chegar ó noso fin, que non é outro que facer accesible ós nenos o mundo que lles rodea e así poder interaccionar có mesmo.
Os pulsadores forman parte do noso día a día na aula e sírvenos para comunicarnos no sentido máis amplo do termo: ben sexa expresando desexos ou sentimentos, conectando un pulsador a un ordenador para poder accionalo e tamén có obxectivo de facer peticións.
Neste senso é cando poñemos en práctica todo o aprendido con estes sistemas e levámolo á vida real.
Os alumnos en interacción cós cans, cos mestres e monitores que intervimos na terapia.
Cada neno, empregando as súas posibilidades motrices, toca o pulsador o cal verbaliza a palabra “ven”, de forma que automaticamente no que se acciona o pulsador, o canciño aproxímase ao neno permitíndolle tocalo, cheiralo, darlle premios, sentir o seu alento e respiración... una metodoloxía operante que remata sendo unha conduta pensada, recordada e chea de intención e comprensión.
Comezamos pouco a pouco a nosa experiencia con moi bos resultados, cunha grande satisfacción profesional e sobre todo emocional para todos.
“Los alumnos a los que va dirigido este proyecto tienen unas características común: falta de lenguaje oral, comprensión media - baja, escasa visibilidad, escasa o ninguna movilidad de miembros inferiores y superiores, disfrutan con la música, les gusta tocar que les toques, escuchar cuentos, películas, teatro, instrumentos, canciones, reír, pintar y tienen todos MUCHAS , MUCHAS GANAS DE COMUNICARSE Y DE SENTIR. Uno de los objetivos educativos principales con este alumnado es facilitarle la posibilidad de COMUNICARSE con su entorno a través de distintos medios de comunicación, aumentativos o alternativos ( SAAC) y ayudas técnicas que puedan precisar. La funcionalidad de este objetivo recae fundamentalmente en que puedan hacerse entender por ellos mismos y expresar toda clase de deseos, peticiones, EMOCIONES.
Este último concepto” EMOCIONES” forma parte de uno de los contenidos principales de nuestra formación al largo de estos cursos. Un contenido que por su relevancia en la vida de todos los ser vivos, se hace imprescindible, sin ninguna duda y con especial hincapié, en este Centro Educativo y para toda la comunidad educativa: “CEE A BARCIA”. Al largo del curso pasado, tuvimos la suerte de apostar por la incorporación de la TERAPIA CANINA a nuestra dinámica escolar con el fin de que los alumnos del Centro pudieran experimentar los beneficios de la misma. Al largo de los trimestres en el que se desarrolló hicimos un estudio de observación y evaluación de los resultados y de los efectos de la misma en los alumnos. En general fuimos testigos de la satisfacción que esta experiencia provocaba en todos los alumnos. Concretamente en este grupo de alumnos más afectados, a los que va dirigido este proyecto, reflejaba un carácter especialmente sorprendente por las EXPRESIONES VERBALES Y NO VERBALES y las reacciones físicas y EMOCIÓNAIS que tuvieron. Ni que decir tiene que fue un gran acierto y un regalo para todos.
Por eso, este curso queremos seguir provocando en nuestros alumnos emociones, comunicación pero además que sean ellos mismos los artífices de las mismas y que puedan demandarlas y expresarlas. Además queremos desencadenar conocimiento, atención, percepción y memoria para aumentar sus capacidades y mejorar su entendimiento y capacidad de aprendizaje. La premisa de nuestro proyecto y que “el conocimiento que va asociado a una emoción y más difícil de olvidar, por el contrario se refuerza y tiene más facilidad para ser recordado y para reproducirlo mentalmente”. Viendo la posibilidad de combinar COMUNICACIÓN- SAAC, EXPRESIÓN y EMOCIONES, quisimos darle forma la una propuesta innovadora en el ámbito educativo y novidosa además en nuestro Centro. ES así como los pulsadores, como sistema alternativo para la comunicación de estos alumnos son un medio fundamental para llegar a nuestro fin, que no es otro que hacer accesible a los niños el mundo que les rodea y así poder interaccionar que el mismo.
Los pulsadores forman parte de nuestro día a día en el aula y nos sirven para comunicarnos en el sentido más amplio del término: bien sea expresando deseos o sentimientos, conectando un pulsador a un ordenador para poder accionarlo y también que el objetivo de hacer peticiones. En este sentido es cuando ponemos en práctica todo el aprendido con estos sistemas y lo llevamos a la vida real. Los alumnos en interacción que los perros, con los maestros y monitores que intervenimos en la terapia. Cada niño, empleando sus posibilidades motrices, toca el pulsador lo cual verbaliza la palabra “ven”, de forma que automáticamente en el que se acciona el pulsador, el perrito se aproxima al niño permitiéndole tocarlo, olerlo, darle premios, sentir su aliento y respiración... una metodología operante que finaliza siendo una conducta pensada, recordada y llena de intención y comprensión. Comenzamos poco a poco nuestra experiencia con muy buenos resultados, con una grande satisfacción profesional y sobre todo emocional para todos.
Xa estamos no Inverno, chegaron as chuvias e o frío, pero sabedes o que non chegou... a neve. Así que na aula 5 decidimos creala!
Primeiro tocamos e xogamos con algodón, pasámolo ben pero non se parecía moito a neve...
Ya estamos en Invierno, llegaron las lluvias y el frío, pero sabéis lo que no llegó... la nieve. Así que na aula 5 decidimos crearla!. Primero tocamos jugamos con algodón, lo pasamos bien pero no se parecía mucho a la nieve...
Chamamos aos nosos/as compañeiros/as da aula 3 e empezamos a buscar en Internet diferentes formas de crear neve. Atopaos 3 experimentos para creala, vimos os vídeos e escribimos o material necesario. Puxemos en práctica un deles (a que tiñamos tódolos materiais no cole).
Llamamos a nuestro/as compañeros/as del aula 3 y empezamos a buscar en Internet diferentes formas de crear nieve. Encontramos 3 experimentos para crearla, vimos los vídeos y escribimos el material necesario. Pusimos en práctica un deles (el que teníamos todos los materiales en el cole)
1- Pedimos uns cueiros no cole e sacámoslle o "algodón" de dentro (pedimos unos pañales en el cole y le sacamos el algodón de dentro)
2- Botamos auga e remexemos (Le echamos agua y revolvemos)
3- E tocamos a neve! (y tocamo la nieve!)
E en próximos días faremos os outros dos experimentos!
Y en próximo días haremos los otros dos experimentos!
Un ano máis o noso Centro aposta por unha EDUCACIÓN RESPONSABLE para que o proceso de aprender e ensinar sexa cada vez de maior e mellor CALIDADE.
Dentro do Plan de Formación Permanente do Profesorado que estase a desenvolver este curso, temos previsto a visita e docencia de varios profesionais que nos formarán entorno ós Sistemas Aumentativos e Alternativos de Comunicación ( SAAC) e as Axudas Técnicas para que o noso alumnado poida sacarlle o máximo rendemento a súa aprendizaxe.
Nesta ocasión estivo con nós, o pasado 9 de Xaneiro, Don Feliciano Couto. Este grande profesional, colega de profesión é Mestre de educación especial no CEE Ntra. Sra. de Lourdes. A Coruña e Licenciado en psicopedagoxía na Facultade de educación Universidade de VIgo. Campus de Ourense.
Así mesmo é:
Membro de Edugaliza.org
Membro de TADEGa.net
Membro de EDIGA.net
Como vos podedes imaxinar estivemos encantados e ben atentos a todas as súas aprendizaxes. Profesionais como él fan que todos podamos facer as cousas moito mellor e con maior motivación.
Un año más nuestro Centro apuesta por una EDUCACIÓN RESPONSABLE para que el proceso de aprender y enseñar sea cada vez de mayor y mejor CALIDAD. Dentro del Plan de Formación Permanente del Profesorado que se está desarrollando este curso, hemos previsto la visita y docencia de varios profesionales que nos formarán entorno a los Sistemas Aumentativos y Alternativos de Comunicación (SAAC) y las Ayudas Técnicas para que nuestro alumnado pueda sacarle el máximo rendimiento a su aprendizaje.
En esta ocasión estuvo con nosotros, el pasado 9 de Enero, Don Feliciano Couto. Este gran profesional, colega de profesión es Maestro de educación especial en el CEE Ntra. Sra. de Lourdes. A Coruña y Licenciado en Psicopedagogía en la Facultad de Educación de la Universidad de Vigo. Campus de Ourense. Asimismo es:
Miembro de Edugaliza.org
Miembro de TADEGa.net
Miembro de EDIGA.net
Como os podéis imaginar estuvimos encantados y bien atentos a todos sus aprendizajes. Profesionales como él hacen que todos podamos hacer las cosas mucho mejor y con mayor motivación.
Na aula 5 estivemos a realizar unha tarefa a partir da canción "Eu teño a alguén" (Tema musical do libro-cd-dvd "Xiqui Xoque Fiú Fiú" de María Fumaça).
Para poder realizala pedimos a colaboración das familias para que nos enviaran fotos das persoas ou animais que tiñan os/as alumnos/as no seu corazón e tamén que nolo escribriran dentro dun corazón.
Cando xa tiñamos todo listo comezamos coa tarefa.
En el aula 5 estuvimos realizando una tarea a partir de la canción "Eu teño a alguén". Para poder realizarla pedimos la colaboración de las familias para que nos enviaran fotos de las personas o animales que tenían los/las alumnos/as en su corazón y también que nos lo escribieran dentro de un corazón.
Cuando ya tuvimos todo listo empezamos la tarea.
ACTIVIDADE 1: Pintamos corazóns nun mural (pintamos corazones en un mural)
ACTIVIDADE 2: Pintamos as letras para o mural (pintamos las letras para el mural)
ACTIVIDADE 3: Clasificamos e pegamos as letras no mural (clasificamos y pegamos las letras en el mural)
ACTIVIDADE 4: Pegamos as fotos da nosa familia e os corazóns que nos enviaron (pegamos las fotos de nuestra familia y los corazones que nos enseñaron)
ACTIVIDADE 5: Contámoslle aos nosos/as compañeiros/as da clase e tamén da aula 3 a quen temos no noso corazón (Le contamos a nuestros/as compañeros/as de clase y también al aula 3 a quien tenemos en nuestro corazón)
ACTIVIDADE 6: Os/As nosos/as compañeiros/as da aula 3 responderon a nosa pregunta (Nuestros compañeros/as del aula 3 respondieron a nuestra pregunta)
Foi unha actividade que lles gustou moito e falta o mellor... todos tiñan aos seus compañeiros/as da clase no seu corazón.
Fue una actividad que les gustó mucho y falta lo mejor... todos tenían a sus compañeros/as de clase en su corazón.
O venres 21 celebramos o Festival de Nadal no centro. Como sempre pasámolo xenial, rimos moito e vimos e escoitamos as actuacións do noso alumnado e profesorado.
El viernes 21 celebramos el Festival de Navidad en el centro. Como siempre lo pasamos genial, reímos mucho y vimos y escuchamos las actuaciones de nuestro alumnado y profesorado.
O Nadal é unha das festas que máis lle gusta ao noso alumnado, por iso pedímoslles ás familias do CEE A Barcia que nos contaran como celebraban estas festas.
La Navidad es una de las fiestas que mas le gusta a nuestro alumnado, por eso le pedimos a las familias del CEE A Barcia que nos contaran cómo celebran estas fiestas.
Este ano, como xa é costume, as aulas do CEE A BARCIA fixeron unhas felicitacións do Nadal moi pero que moi bonitas. Non é por presumir, pero neste cole temos moitos/as artistas e cun toque persoal impresionante!
Este año, como ya es costumbre, las aulas del CEE A BARCIA, hicieron unas felicitaciones de Navidad muy pero que muy bonitas. No es por presumir, pero en este cole tenemos muchos artistas y con un toque personal impresionante.