domingo, 25 de marzo de 2012

Estimulación vestibular (cuna Rocking boat)

Este ano, as aulas de Educación Infantil (aulas 11 e 12) recibiron un novo recurso: a cuna de estimulación vestibular “Rocking Boat”.

Para describir con exactitude este tipo de tratamento e os seus beneficios, utilizamo-lo libro do autor Alfonso Lázaro Lázaro, “Aulas multisensoriales y de psicomotricidad” (2002, Ed. Mira), que di o seguinte:

“A estimulación vestibular forma parte da Área de Integración Sensorial e Estimulación Corporal Basal.[…] O sistema laberíntico vestibular está situado no oído interno e inclúe as partes non auditivas do mesmo. Esta estimulación serve para asociar experiencias visuais, táctis e propioceptivas cos movementos do propio corpo. Ademais incrementa as reaccións de equilibrio, a mellora atencional, a capacidade de comunicación e a integración sensoperceptiva[…].

A utilización das sensacións vestibulares, tanto para calmar coma para activar ao ser humano en diversas situacións, coñécese dende tempos inmemoriais. Poñemos, por exemplo, a maneira eficaz de tranquilizar ó bebe intranquilo, nervioso, que chora...e que consiste en mecelo rítmicamente. […] Pero tamén a situación contraria, a de activación: pensemos en deportes de risco e aventura que teñen unha alta dose de sensacións vestibulares, coma parapente, puenting,…

[…]Respecto aos nenos e nenas con dificultades moi diversas, a estimulación vestibular contribúe á tranquilidade cando é necesario lograr a calma e á activación cando se trata de aumentar o tono. Entre os beneficios educativos deste tipo de estimulación pódense sinalar melloras en reaccións posturais, equilibrio, marcha, coordinacións perceptivo-motrices, capacidade de atención e maior grao de comunicación.”
A continuación podedes ver os nenos e nenas do ciclo de Educación Infantil, disfrutando do novo balancín, en distintas situación de xogo, relaxación,…


2 comentarios:

chema dijo...

los movimientos suaves y rítmicos, sin estímulos bruscos, son los que sirven para relajar. porque lo importante no es tanto la magnitud de un estímulo, sino su incremento. un fuerte ruido en medio del silencio, o una pérdida repentina de equilibrio, es lo que supone un sobresalto para el cerebro. son muy interesantes esos temas.
enhorabuena por vuestro blog recién estrenado, y por la gran labor que realizáis los profesores de educación especial.

CEE A BARCIA dijo...

Muchas gracias Chema. Es verdad que estos temas son muy interesantes y además de fundamental importancia para nuestro trabajo. Gracias por seguirnos. Un beso!!