Esta semana comeremos...
Onde degustaremos algúns dos produtos que cultivamos no noso invernadoiro!martes, 27 de abril de 2021
lunes, 26 de abril de 2021
Dende a Aula 9 estiveron a traballar o conto da editorial Kalandraka "La huerta de Simón" precisamente para integralo dentro de todo o traballo sobre a aldea do noso "Proxecto Documental Integrado", e aquí vos presentamos o resultado audiovisual final do mesmo: un teatriño de sombras, o cal servíu tamén para apadriñar virtualmente á Aula 10 nunha actividade proposta polo Equipo de Biblioteca para o día do libro.
Desde el Aula 9 estuvieron trabajando el cuento de la editorial Kaladraka "La huerta de Simón" precisamente para integrarlo dentro de todo el trabajo sobre la aldea de nuestro "Proyecto Documental Integrado", y aquí os presentamos el resultado audiovisual final del mismo: un teatrito de sombras, el cual sirvió también para apadrinar virtualmente al Aula 10 en una actividad propuesta por el Equipo de Biblioteca para el Día del Libro.
XELA ARIAS. UNIDADE DIDÁCTICA
Comezamos a traballar a Xela Arias, a autora homenaxeada este ano no "DÍA DAS LETRAS GALEGAS"
Empezamos a trabajar a Xela Arias, la autora homenajeada este año en el "DÍA DE LAS LETRAS GALLEGAS"
sábado, 24 de abril de 2021
GALLETAS DE CHOCOLATE.
Os/As pasteleiros/as da aula 4 fixeron unhas riquísimas galletas no apartamento do cole. Que ricas que estaban!
Los/Las pasteleros/as del aula 4 hicieron unas riquísimas galletas en el apartamento del cole. Qué ricas que estaban!
viernes, 23 de abril de 2021
INCAPACIDADE - DEPENDENCIA
Son moitas as preguntas que se fan ao Departamento de Orientación sobre estes temas, polo que intentaremos dar unas pequenas pinceladas para intentar aclaralas.
Tomas as respostas son en base ao o Real Decreto 174/2011 polo que se aproba o baremo de valoración da situación de dependencia establecido pola Lei 39/2006, do 14 de decembro, de Promoción da Autonomía Persoal e Atención ás persoas en situación de dependencia.
PREGUNTAS FRECUENTES:
1.- E o mesmo incapacidade que dependencia? NON.
- INCAPACIDADE
A nivel xudicial enténdese por incapacidade, cando unha persoa no é quen de tomar decisións por ela de forma autónoma ou esta incapacitada a nivel laboral para desempeñar o seu traballo.
- DEPENDENCIA
O estado de carácter permanente no que se atopan as persoas que, por razón derivadas da idade, enfermidade ou a discapacidade, e ligadas á falta ou á perdida de autonomía física, mental, intelectual ou sensorial, precisan da atención de outra u outras persoas ou axudas importantes para realizar actividades básicas de la vida diaria ou, no caso das persoas con discapacidade intelectual ou enfermidade mental, de outros apoios para a súa autonomía persoal.
2.- Meu fillo/a presenta ten un grao II de dependencia, que significa?
A Lei 39/2006, do 14 de decembro, no seu artigo 26, fala de 3 grupos ou grados:
- Grao I. Dependencia moderada: cando a persoa necesita axuda para realizar varias actividades básicas da vida diaria, ao menos unha vez ao día ou ten necesidades de apoio intermitente ou limitado para a súa autonomía persoal.
- Grao II. Dependencia severa: cando a persoa necesita axuda para realizar varias actividades básicas da vida diaria dúas ou tres veces ao día, pero non quere do apoio permanente dun coidador ou ten necesidades de apoio extenso para a súa autonomía persoal.
- Grado III. Gran dependencia: cando a persoa necesita axuda para realizar varias actividades básicas da vida diaria varias veces ao día e, pola perdida total de autonomía física, mental, intelectual ou sensorial, necesita o apoio indispensable e continuo de outra persoa o ten necesidades de apoio xeneralizado para a súa autonomía persoal.
3.- Como podo solicitar a valoración de dependencia para o meu fillo/a?
Podes facelo de forma telemática (precisas dun certificado dixital) a través da sede electrónica da Xunta.
Tamén podes solicitalo a través dos Servizos sociais do teu Concello, a traballadora social do teu centro de saúde ou no rexistro das xefaturas territoriais da Consellería de Política Social.
Hai outros lugares pero estes son os máis usados.
Pregunta alí cal é a documentación a presentar. Tamén na páxina da Sede Electrónica da Xunta, ven un listado coa documentación a presentar.
Recorda que, xeralmente piden un informe do Departamento de Orientación do colexio, non te esquezas de pedilo con antelación.
4. -Acabamos de chegar fai moi pouco de Latino América, podemos solicítala para o noso fillo/a?. SI
No caso de ser emigrante retornado e non cumprir o requisito do período de residencia, acreditarase esta circunstancia mediante certificado de emigrante retornado expedido na Delegación do Goberno correspondente ou mediante a correspondente baixa consular.
5.-A que recursos ou prestacións ten dereito o meu fillo/a?
Na Lei 39/2006, do 14 de decembro, Artigo 15 atoparás toda a información.
Catálogo de servicios:
- Os servicios de prevención das situacións de dependencia e os de promoción da autonomía persoal.
- Servicio de Teleasistencia.
- Servicio de axuda a domicilio.
- Atención das necesidades do fogar.
- Coidados persoais
- Servicio de Centro de día e de noite
- Centro de Día para maiores.
- Centro de Día para menores de 65 años.
- Centro de Día de atención especializada.
- Centro de noite.
- Servicio de Atención Residencial.
- Residencia de persoas maiores en situación de dependencia.
- Centro de atención a persoas en situación de dependencia, en razón dos distintos tipos de discapacidade.
Recomendamos ler a citada Lei, para saber a cales dos anteriores ten dereito o voso fillo /a.
6.-A partir de que idade realízanse as valoracións da situación de dependencia?
No Real Decreto 174/2011, de 11 de febreiro, e concretamente no seu anexo II, atopamos información sobre a EVE (ESCALA DE VALORACIÓN ESPECÍFICA DE DEPENDENCIA PARA PERSONAS MENORES DE TRES AÑOS). A cal avalía a nenos/a de 0 a 3 anos. Serán obxecto de valoración as situación orixinadas polas condicións de saúde de carácter crónico, prolongado ou de longa duración, ou de frecuente recorrencia.
Establécense revisión de oficio periódicas aos 6,12,18,24 e 30 meses de idade.
Aos 36 meses tódalas persoas deberán ser de novo avaliadas co BVD (ANEXO III: INSTRUCIÓNS PARA APLIACIÓN DO BAREMO DE VALORACIÓN DOS GRAOS E NIVEIS DE DEPENDENCIA) para personas maiores de 3 anos.
7.- Din que preguntan sobre as Actividades Básicas da Vida Diaria. Sobre que cousas teño que informar?
As Actividades Básicas de la Vida Diaria (ABVD): son as tarefas máis elementais da persoa, que lle permiten desenvolverse cun mínimo de autonomía e independencia, tales como: o coidado persoal, as actividades domésticas básicas, a mobilidade esencial, recoñecer persoas e obxectos, orientarse, entender e executar ordenes ou tarefas sinxelas. (Artigo 2. Punto 3 da Lei 39/2006)
8.-Falanme da PIA, que é iso?
O PIA (Programa Individual de Atención) é o proceso a seguir, para a revisión do grao de dependencia ou cambio na prestación da que se estea beneficiando unha persoa con discapacidade.
É elaborado polo/a traballador/a social, nel , indicará cal é a prestación máis axeitada para cada caso en función dos cambios médicos, psicolóxicos, físicos, económicos ou sociais que concorran nese momento.
Departamento de Orientación do CEE A Barcia
jueves, 22 de abril de 2021
DÍA DA POESÍA
O pasado mes de Marzo celebramos o Dia da Poesía, e dendo o CEE A Barcia pensamos que non había mellor forma de traballalo que homenaxeando a X. Neira Vilas e ao seu fermoso libro "O xardín de Irene". Unha obra que, ademáis de contar cunhas fermosísimas ilustración de Leandro Lamas tocaba de cheo o tema no que agora estamos inmersos dentro do noso Proxecto Documental Integrado sobre a aldea: a hortiña, as prantas, flores e xardíns.
Aquí vos deixamos unha pequeniña achega do noso traballo coas poesías onde mesturamos o traballo con diferentes axudas técnicas, ademáis do recitados das mesmas e das diferentes obras plásticas que realizamos có noso alumnado.
El pasado mes de Marzo celebramos el Día de la Poesía, y desde el CEE A Barcia pensamos que no había mejor forma de trabajarlo que homenajeando a X. Neira Vilas y a su hermoso libro "El jardín de Irene". Una obra que, además de contar con hermosísimas ilustraciones de Leandro Lamas tocaba de lleno el tema en que ahora estamos inmersos dentro de nuestro Proyecto Documental Integrado sobre la aldea: el huerto, las plantas, flores y jardines.
Aquí os dejamos una pequeñita muestra de nuestro trabajo con las poesías en dónde mezclamos el trabajo con diferentes ayudas técnicas, además del recitado de las mismas y de las diferentes obras plásticas que realizamos con nuestro alumnado.
miércoles, 21 de abril de 2021
AS COUSAS BOAS DA VIDA VI
As tres últimas cancións... Moitas grazas por compartir esa música especial e que vos levanta o ánimo e vos enche de enerxía.
Las tres últimas canciones... Muchas gracias por compartir esa música especial y que os levanta el ánimo y os llena de energía.
Y seguimos con esas canciones que nos levantan el ánimo y nos llenan de energía.
- MAMBO NUMBER 5 (Lou Bega)
- MUÑEQUITA LINDA (Juan Magan)
- EL MISMO SOL (Álvaro Soler)
martes, 20 de abril de 2021
CORRESPONSABILIDADE NAS TAREFAS DO FOGAR
As tarefas do fogar non teñen nada que ver co xénero, son responsablididade de tódalas persoas que viven na casa. Non é cuestión de axudar, é corresponsabilidade (responsabilidade compartida).
A corresponsabilidade debe traballarse nos fogares e nos centros educativos. Seguindo esta premisa o Club de Letras propuxo diferentes actividades no apartamento e nas aulas onde se fomente a responsabilidade compartida das tarefas do fogar.
Las tareas de las casas no tiene nada que ver con el género, son responsabilidad de todas las personas que viven en la casa. No es cuestión de ayudar, es corresponsabilidad (responsabilidad compartida).
La corresponsabilidad debe trabajarse en las casas y en los centros educativos. siguiendo esta premisa el Club de Letras propuso diferentes actividades en el apartamento y en las aulas donde se fomente la responsabilidad compartida de las tareas del hogar.
viernes, 16 de abril de 2021
martes, 13 de abril de 2021
A COUSA QUE MÁIS DOE NO MUNDO
Co alumnado que está polas tardes cos mestres/as estivemos a traballar as mentiras, por que as contamos e o dano que poden causar. Como punto de partida contamos o conto "A Cousa que máis doe do mundo".
Con el alumnado que está por la tarde con los profesores/as estuvimos trabajando las mentiras, por qué las contamos y el daño que nos pueden causar. Como punto de partida contamos el cuento "La cosa que más duele del mundo".
Un curioso conto que nos permitiu centrar a sesión e traballar de maneira dinámica e moi participativa co alumnado.
Un curioso cuento que nos permitió centrar la sesión y trabajar de manera dinámica y muy participativa con el alumnado.
COMO ME VES?
Con esta actividade queremos facer unha reflexión sobre a utilización da linguaxe en función do sexo ao que se lle atribúe. Neste caso usamos adxectivos cualificativos que en ocasións son usados única e exclusivamente para o sexo masculino e outros para o sexo feminino.
A través de siluetas onde non se ve a cara pero si unha determinada distinción entre un sexo e outro, pedimos ao alumnado que asigne una cualificativo que lles inspire cada silueta.
Nos aportamos algúns e eles/elas fixeron a súa elección.
Con esta actividad queremos hacer una reflexión sobre la utilización del lenguaje en función del sexo al que se le atribuya. En este caso hemos utilizado adjetivos calificativos que a veces son usados sólo y exclusivamente para el sexo masculino y otros para el sexo femenino. A través de siluetas en las que no se ve la cara pero si una determinada distinción entre un sexo y otro; hemos pedido a los alumnos que asignen un calificativo que les inspire cada silueta.
Nosotros hemos aportado algunos y ellos han hecho su elección.
A través de siluetas onde non se ve a cara pero si unha determinada distinción entre un sexo e outro, pedimos ao alumnado que asigne una cualificativo que lles inspire cada silueta.
Nos aportamos algúns e eles/elas fixeron a súa elección.
Con esta actividad queremos hacer una reflexión sobre la utilización del lenguaje en función del sexo al que se le atribuya. En este caso hemos utilizado adjetivos calificativos que a veces son usados sólo y exclusivamente para el sexo masculino y otros para el sexo femenino. A través de siluetas en las que no se ve la cara pero si una determinada distinción entre un sexo y otro; hemos pedido a los alumnos que asignen un calificativo que les inspire cada silueta.
Nosotros hemos aportado algunos y ellos han hecho su elección.
domingo, 11 de abril de 2021
viernes, 9 de abril de 2021
MONSTRO ROSA
O Club de Letras do cole quere compartir esta adaptación do conto "Monstro rosa". Un conto moi bonito onde nos recorda que a diversidade é un elemento enriquecedor da nosa sociedade.
El Club de Letras del cole quiere compartir esta adaptación del cuento "Monstruo rosa". Un cuento muy bonito donde nos recuerda que la diversidad es un elemento enriquecedor de nuestra sociedad.
miércoles, 7 de abril de 2021
AS COUSAS BOAS DA VIDA V
Moitísimas grazas pola vosa participación. Aquí tedes 3 cancións máis para animarse.
Muchísimas gracias por vuestra participación. Aquí tenéis 3 canciones más para animarse.
- LA PEGATINA (Miranda)
- AMOR DE SAN JUAN (Niña Pastori)
- LA FUERZA DE LA VIDA (Paola Vallesi)
martes, 6 de abril de 2021
domingo, 4 de abril de 2021
ALIMÉNTATE BEN!. 2º TRIMESTRE
REMATAMOS O SEGUNDO PERIODO DA CAMPAÑA DE FROITA E LEITE ESCOLAR
Os nosos nenos e nenas degustaron durante 10 días, do leite escolar e de froitas de tempada: plátano, kiwi, mandarina, uvas e amorodos.
Acabamos el 2º periodo de la campaña de fruta y leche escolar. Nuestros niños y niñas degustaron durante 10 días, de la leche escolar y de la fruta de temporada: plátano, kiwi, mandarina, uvas y fresas.
A PIRÁMIDE DOS ALIMENTOS
O alumnado da Aula 3 colaboramos na elaboración dunha pirámide dos alimentos un pouco particular, e que nos lembra cales son os alimentos máis saudables para levar unha vida sá e equilibrada. Pero ademáis, non debemos esquecernos do exercicio físico como facer todos os días a milla diaria. Esta pirámide está na entrada do colexio ao carón do comedor.
El alumnado del aula 3 colaboramos en la elaboración de una pirámide de los alimentos un poco particular, y que nos recuerda cuáles son los alimentos más saludables para llevar una vida sana y equilibrada. Pero además, no debemos olvidarnos del ejercicio físico como hacer todos los días la milla diaria. Esta pirámide está en la entra del colegio a lado del comedor.
sábado, 3 de abril de 2021
SABÍAS QUE?
Comezamos unha nova sección de curiosidades chamada "SABÍAS QUE?". Nesta ocasión falamos do papel hixiénico.
Empezamos una nueva sección de curiosidades llamada "Sabías qué?". en esta ocasión hablamos del papel higiénico.
viernes, 2 de abril de 2021
ALEGRE OU TRISTE!. XOGAMOS
Na aula 4 estiveron a xogar coas cariñas de alegre e triste!
En el aula 4 estuvieron jugando co las caritas de alegre y triste!